top of page
Search
  • haimbarioffice

6 עקרונות לבריאות ומשקל הגוף

אנחנו לקראת סוף 2022, אז בואו נעשה סיכום קטן! אוניברסיטת הרווארד המפורסמת החליטה לעשות ניתוח מקיף של 39 דיאטיות פופלריות ולבדוק האם הדיאטיות האלה אמינות? בריאות לגוף? אפקטיביות? כמובן שלא אסקר פה 39 דיאטיות, אבל כן אוכל להביא את אלו שנבחרו למועילות ביותר ואציין כמה שצויינו -לרעה- בנתיים הכנו לכם תקדים עם 6 עקרונות לבריאות ומשקל הגוף

הגיבו לבלוג אם תרצו סקירה של הדיאטיות!

6 עקרונות לבריאות ומשקל הגוף

1. בתכלס מזה דיאטה? אם תעשו משהו תקופה מסויימת שהוא קיצוני ולא מתאים לאורח חיים שלכם אתם לא תצליחו להחזיק לאורך זמן ובטווח הארוך כנראה שתפרשו ואפילו תעלו את כל המשקל שהורדתם… אז מה כן? לסגל עקרונות לבריאות, כאלה שאתם יכולים לחיות איתם ולא לחיות בפחד.

2. הוסיפו לתפריט, מזונות צמחיים כמו- ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים – המציעים שפע של ויטמינים ומינרלים, כמו גם סיבים תזונתיים. היתרון הגדול שלהם הם השילוב של תכולת רכיבים תזונתיים גבוהה וקלוריות נמוכות – איכות המכונה צפיפות תזונתית- המסייעת גם לבריאות וגם לירידה במשקל. ראו את התמונה שהוספתי לבניית צלחת בריאה: חצי צלחת ירקות (קצת פירות אפשרי), 1/4 פחמימה מלאה ו1/4 חלבון.

3. אכלו חלבון. חלבון לא נמצא רק בבשר אדום (עדיף להמעיט מימנו) ולצרוך חלבון מהצומח (שעועית, עדשים, מזונות סויה, אגוזים, זרעים) וכן פירות ים, דגים ועוף.

4. מזון לא מעובד. מחקר של ארגוני בריאות לאומיים בשנת 2019 הראה שתזונה עשירה במזון אולטרה מעובד גורמת לעלייה במשקל ולשינויים דרמטיים ברמת הסוכר בדם ובכולסטרול בדם. איך מזהים מזון מעובד? כל מזון שיש בו עוד תוספים ורכיבים חוץ מעצמו הוא כבר מעובד, בחנו את תוויות המזון וראו כמה דברים הוסיפו למוצר הזה, נסו לדבוק במוצרים עם כמה שפחות מרכיבים.

5. הגבלת שומן רווי, סוכר ונתרן. הנחיות התזונה של ממשלת ארה"ב ממליצות להגביל את צריכת השומן הרווי לפחות מ-10% מהקלוריות היומיות. כך גם לגבי תוספי סוכר (סוכרים המוספים במהלך העיבוד). אם אתם עושים דיאטה של 2,000 קלוריות ביום, זה אומר שלא יותר מ-200 קלוריות ביום אמורות להגיע מתוספי סוכר. באשר לנתרן, שמרו אותו מתחת ל-2,300 מיליגרם ליום.

6. שלבו שומן בריא. בשנים האחרונות נעשה שינוי בקרב ארגוני הבריאות העולמים, כבר לא מעודדים אנשים לא לצרוך יותר שומן, אלא לצרוך שומן בריא, בלי קשר לכמות הקלוריות שלו. בחרו שמנים צמחיים בריאים כמו זית, קנולה, סויה, תירס, חמניות, בוטנים ואחרים, והימנעו משומן טראנס הנחשב ללא בריא. מזה שומן טראנס? שומן טראנס הוא שומן צמחי שעובר תהליך כימי תעשייתי שהופך אותו לשומן מוקשה או מוקשה חלקית. מוסיפים לשומן מולקולות מימן, דבר המאפשר חיי מדף ארוכים יותר למוצרים, טעים אך גם מאוד לא בריא. למה? כי לגוף קשה להיפטר ממנו, אין בו תועלת לגוף והוא מעלה את רמות הכולסטרול הרע (LDL), ופוגע ברמות הכולסטרול הטוב (HDL). קבלו מתכון לטחינה ב3 טעמים שתוכלו לשלב כשומן בריא בתפריט שלכם:


ספרו לנו איזה מה- 6 עקרונות לבריאות ומשקל הגוף תיקחו אתכם הלאה, והגיבו לי אם תרצו שאכתוב על סקירת הדיאטיות הטובות ביותר והגרועות ביותר!

הקליקו כדי להגיע לאתר של אוניברסיטת הרווארד מימנה לקוחה התמונה כאן

לעוד כתבות בנושאים שונים בבריאות: טיפים, מחקרים ומתכונים לחצו כאן


bottom of page